tisdag 6 maj 2008

Min dator

Hej supporten,

Jag är verkligen missnöjd med min nya dator. Efter kraschen av min gamla Dell så bestämdes det att vi skulle beställa en HP Mobile Workstation. Jesus. Den låste sig efter 20 minuter. Sen hittade vi ett virus som Rickard tog bort och sen uppdaterade vi bioset och grafikdrivrutiner. Men inte blev det bättre för det.

Den här datorn som är ca 18 månader nyare än min gamla är så otroligt mycket segare, den stannar vid omstart (särskilt om jag har USB-grejer som tangenbord och mus inkopplade) och det tar hundra år att starta om den. Jag känner bara att jag inte vill ha kvar den (ful är den också). Har vi nåt öppet köp eller liknande? Jag tar mycket hellre en Mac som det känns nu. Om vi inte har öppet köp så skulle det vara bra om vi kunde trimma den här på nåt sätt.

Jag såg den där länken om Vista efter service pack. Att det tar 8 sekunder längre att starta upp datorn ibland till exempel. Det är ju en smal sak om allting annat fungerar. Sökfunktionen till exempel. Man sparar fem minuter om dan på att använda den i Vista jämfört med XP.

Och hur kan min sprillans nya dator ha ett klistermärke där det står att den är anpassad för XP? Såna görs väl inte längre? Jag tycker att vi diskvalificerar HP från vår verksamhet.

/Pierre

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=clHfc-WsM_g

med det här vill jag alltså säga att du borde be om en mac.

Pierre sa...

Kanske ska rikta om min ilska mot de som sköter vår mjukvara. Anlendingen till att det gått så segt är att sektionen Mina dokument legat på en nätverksserver. Så att så fort jag varit utan uppkoppling har datorn saggat ner. Smart upplägg! En morgon var alla filer som låg i Mina dokumentmappen helt försvunna. Det var kul. Nu är det fixat och allt går bättre nu.

Så det kanske inte är HP:s fel allt detta. Men jag är ändå inte nöjd. Varannan gång som jag startar dator nså får jag bryta strömmen och starta om. Det är fan för dåligt alltså.