torsdag 12 april 2007

Och tuppen gal

För några år sedan väcktes jag kl 08.00 av ett satans oväsen utanför mitt studentrum på Studentvägen i Uppsala. När jag vinklade upp persiennerna fick jag se två människor (som förmodligen inte gillar akademiker och andra skrivbordsråttor som inte får nåt gjort på dagarna) städa undan efter ett litet byggjobb de hade utfört. Det var nämligen ganska mycket sand på parkeringen. Som naturligtvis måste avlägsnas. Kl 08.00 på morgonen. Med en traktorskopa Bra idé!. En kille tittade på (som vanligt). Den andra satt i traktorn och sopade parkeringen genom att backa med traktorskopan framvinklad och nerstucken i asfalten. Varför gör man en sån sak om man inte bara vill jävlas? Tidpunkten var illa vald. Likaså valet att sopa med en traktorskopa. En kvast hade varit effektivare och något tystare. Sen lämnade de säkert traktorn på tomgång medan de gick in för att fika. Jävla bovar.

Min vrede följande denna händelse hade glömts bort och insomat. Men Kristoffer Poppius väckte den igen. Känns lite härligt.

Inga kommentarer: