söndag 22 april 2007

Science of Sleep

Igår hyrde jag och frugan Science of Sleep. Men vi såg den inte för vi började dricka vin. Och lyssnade på bra musik. Och slutade på Indigo med några drinkar istället. Science of Sleep blev därför en småmysig och pruttbakis matiné idag. Och jag tyckte om den. Det är en film som är bra för fantasin. Ibland behöver man bli påmind om att man kan bygga upp världar av kartong och få det att se bra ut.
Filmen handlar om en kille som inte riktigt kan skilja mellan dröm och verklighet och så blir han kär i Charlotte Gainsbourg (det var förresten pappa Serge också). Drömsekvenserna där Stephane glider omkring i en stad byggd av kartong är härliga och det blir fyra klappor från Nils Petter idag.

Apropå kartong så är delar av världen i Playstation 3-spelet Little Big Planet i kartong. När det kommer ut på den svenska marknaden kan ni räkna med att jag står där med en sedelbunt och köper mig en konsol. Och spelet naturligtvis. Nån gång i början på 2008 verkar det bli av. Se trailern. Du kommer inte att ångra dig.

Kartong is the shit.

Btw. Om ni inte orkar kolla på Lemon Incest så kan jag teasa med en kommentar från Youtube:
"wtf is this shit? i fucking h8 u whoever u are that put this on here. that peice of shit kid cant sing, its a shitty clip and its a fucking gay ass song even if they could sing it properly"

Inga kommentarer: