torsdag 31 maj 2007

Stevenson Ranch Davidians


För lite drygt ett år sedan lyssande jag på den eminenta shoegazeradion. Ett band kom på vars sound jag tyckte lät helt perfekt. Bandet heter Stevenson Ranch Davidians och när jag Googlade dem så hamnade jag till slut på deras MySpace-sida. Loggade in som Fathom 5 och klickade på 'add to friends' för jag tänkte love bomba dem. Men jag fick ett meddelande i ögat som sa att jag (Fathom 5) redan var kompis med Stevenson Ranch Davidians. De alltså redan addat oss! Sånt är sweet. Sen dess har vi skickat ett par kärleksfulla meddelanden till varandra om hur bra vi tycker att våra band är. Verkligen kul.

Hur som helst. De har nu släppt en skiva och kommer att spela i Europa senare i sommar. De får enbart bra recensioner så klart.

En blog.
Grekland
Losing Today

Jag hoppas de kommer till Sverige. Då ska jag se till att Fathom 5 blir förband.

Inga kommentarer: