onsdag 17 oktober 2007

Sony Ericsson T650i - first impressions

Fick en ny telefon häromveckan. Mycket trevligt. Sony Ericsson T650i (jag kodade ihop kampanjsajten btw). Överlag har jag en skön känsla av den. Trevliga knappar. Fin design och trevliga animationer. Tillräckligt snabba menyer och ibland förvånansvärt smidigt förfarande.

Men det finns också en del konstiga grejer som förvånar mig. Som varför inte File Manager i SE PC Suite inte kan hantera mina filer i "filöverföringsläge"? Jag måste ha telefonen i "telefonläge". Paradoxalt och klantigt av utvecklarna och har kostat mig lite huvudbry i onödan.

Och varför är det så svårt att ta fram ett verktyg för att hantera kontakter? Har inte hittat nånting förutom MS Outlook (Hedenhös ringde och ville ha tillbaka sin mailklient). Sökt på Google och sonyericsson.com men ingen kan hjälpa mig. Får helt enkelt lägga en arbetsdag på att städa upp kontaktlistan. Det ser jag fram emot. Här är Nokia ljusår längre fram än SE. Mjukvara som borde vara hur enkel som helst att ta fram.

Kameran då? Förvånansvärt bra. Här är två bilder. Bilden på Conrad har jag kört lite smart oskärpa på i Photoshop. Och den andra bilden är tagen med kamerans skymningsinställning. Och så har jag dragit lite i Photoshops färginställningar.


Inga kommentarer: