tisdag 6 november 2007

Nytt från Sigur Ros


Häromdan släppte Sigur Ros en film med tillhörande musik. Filmen spelade de in tillsammans med ett gäng medan de åkte buss runt Island. Det ska finnas bilder på isländska spökstäder och annat mys i den. Musiken verkar ju hålla måttet den också enligt strömmarna på deras myspacesida.

releasefesten var endast 400 inbjudna som fick se filmen och höra ett akustiskt set från bandet. Konserten började när bandet gick in genom dörrarna tillsammans med gästerna samtidigt som de spelade på sina instrument. Låter mysigt.

3 kommentarer:

tessan sa...

jag & johan ska se Heima på Filmfestivalen den 21 nov 18:30. häng med!

Pierre sa...

Måste man inte köpa festivalkort för 500 spänn då?

tessan sa...

glömde att man måste ha ett festivalkort.. 200:- kostar det, 140 för student. jag köpte ett stud-kort då när det var filmvisning i tanto, sedan när jag gjorde som det stod i anvisningarna, & gick till filmfestivalsajten & reggade mitt kort, så kom det ett till på posten. hepp! festival för mig & johan :)

man jag förstår om det känns lite saftigt att slänga upp 200 + 60 kr om man bara vill se en film..