söndag 28 januari 2007

Jag och Husse

Fram till igår, lördag vid lunchtid, var jag bara ett skruttigt demoex av en Nilfisk. Jag residerade hos SIBA på Kungsgatan. På plan 2, våningen med sån elektronik som ingen vill ha men som alla måste ha. Jag ser tillbaka på den tiden som en avlägsen, otäck, och många gånger avskyvärd historia. Tänk så många klåfingriga snorungar som petat på mig genom åren. Så många äckliga lortgrisar som lagt sina händer på mitt strama och något tindra chassi. Nu har Husse räddat mig. För 936kr. Sen tog han med mig på stan.


Här stannade vi på Mariatorget och vilade lite. Husse passade på att berätta att han sett en kändis på väg till SIBA. Sångaren i Eskobar! Han siktades vid T-stationen på Medborgarplatsen och han hade näsan i det senaste numret av Illustrerad Vetenskap. Jag tycker att Eskobar var bäst på första skivan. Med Tumbling Down och Good Day for Dying. Det tycker Husse också.



Här stannade vi utanför kyrkan och tänkte på livet och döden. Och hur närvarande båda är.



Sen kände jag att det var dags att visa mina skills i fickparkering.



Notera att det finns gott om plats både bakåt och framåt.

Inga kommentarer: