fredag 2 mars 2007

De tusen farornas man


Var alldeles nyss inne på en av de roligaste bloggarna som finns - You Gotta Regard av Johan från Kuryakin. Där ondgör han sig över en massa saker som omgivningen utsätter honom för. Dålig musik, töntiga studenter med ölnördskunskaper, folk som snörvlar i tunnelbanan etc. Man skulle kunna säga att han tar sig an de faror vårt samhälle bjuder på. Lite som Fantomen. Och glädjande nog har han också en länk till Fantomens hemsida från sin blogg. Dreglande klickade jag mig vidare, hoppandes på att det skulle finnas några coola slå-på-käften-strippar. GE ELFENBENSJÄGARNA VAD DE TÅL FANTOMEN! LÄMNA TILLBAKA GULDET TILL URBEFOLKNINGEN! Så jag läste stripparna som ligger ute på sidan. "Vad fan är det här?!" (eller för er yngre läsare "WTF?!"). Fantomen har blivit en ansvarstagande far där han lär sina barn att klättra i berg (klicka på bilden så blir den lite tydligare). I strip efter strip! Det här är för mjäkigt. Var är vi på väg egentligen?

Det var bättre förr när män var män och kvinnor var kvinnor. Det säger jag bara. Som när James Bond gav sig på tjejerna till exempel. Den här dialogen har man ju sett några gånger:
JB: *hångel
Bondbrud: åh nej, försvinn!
JB: *hårdare hångel
Bondbrud: SLUTA!
JB: *smask, hångel
Bondbrud: NEJ! GE FAN!
Sen slänger han ner Bondbruden på marken och håller hennes händer ovanför hennes huvud.
JB: *hångel
Bondbrud: åh James
JB: *hångel
Bondbrud: åååååh

Och idag tycker jag absolut att ni ska lyssna på en låt från Trespassers Williams nya skiva. Den är faktiskt skitbra. Jag vet att jag har tipsat om dem förut men då var de inte så här bra. Nya skivan kom ut typ igår och ni kan lyssna på ett par spår från den om ni vill.
MP3: Trespassers William - Safe Sound

Isabella Scorupco (ni vet Bondbruden) får knyta ihop säcken:
”Kan de inte gå på solarier och känna sig lite fina?”
Kommentar om feminism i Expressen 020726. Tyvärr finns inte artikeln kvar i Expressens arkiv på nätet.

Inga kommentarer: