fredag 28 augusti 2009

Dagens skämt från MS


Microsoft har kört en drive som gick ut på att om en tjej, Lauren, hittade en lap top med 17-tums skärm under 1000$ så skulle hon få den gratis. Kolla på filmen. Den är oerhört provocerande. Hon går in i en Mac Store och vänder snabbt eftersom den enda datorn som kostar mindre än 1000$ bara har 13 tum stor skärm. Sen hittar hon naturligtvis en PC och hon räknar upp alla stats. 250 gigs hårddisk, 4 gig internminne etc. Naturligtvis köper hon den. En PC.

Imorse satte jag mig på tåget och drog igång datorn. En HP Compaq 8510w. Med en massa minne och en skärm med jättehög upplösning. 15 minuter senare kunde jag inte göra någonting med den eftersom den fortfarande höll på att starta upp. Jag har haft datorn i 16 månader. Den har aldrig varit snabbare än så här.

Därför blev jag provocerad av den där reklamfilmen. Och sur.

Inga kommentarer: