måndag 24 augusti 2009

SJ, din snikna gamla röv

Från och med 10 oktober kommer SJ att ändra i sina restidsgarantiregler:

"Nyheter för resor från 10 oktober i SJs restidsgaranti:
* En försening på 60-119 minuter medger en återbetalning på 25 procent av biljettens pris.
* En försening på 120 minuter eller mer medger en återbetalning på 50 procent av biljettens pris."

Innan den här ändringen hade de som standard att ge mig 80 spänn för varje resa som kom fram 20 minuter senare än tidtabell. Det var i alla fall en liten tröst även om man blir skitförbannad varje gång. Efter 10 oktober krävs alltså en försening med minst en timme för att dom ens ska öppna plånboken. Och då handlar det om 25% av biljettpriset. För en resa som ska ta dryga 40 minuter? SJ, eller är det Banverket, är ena riktiga rövhål och jag hoppas verkligen att det snart blir konkurrens på de sträckor jag åker.

"Då var det lite trafikinformation. Vi har stopp i signal vid Bro på grund av ett signalfel."

När man hör det blir man jävligt förbannad. Eftersom man vet att signalstoppet kan bero på att en småfågel går över spåret eller att en diod nånstans i Sverige har gått sönder.

Kommer ni ihåg hur det var förra hösten? Jag kokar. Skakar bara jag tänker på det.

Läs mer om SJ:s sodomerande av sina "kunder".

Inga kommentarer: