söndag 23 augusti 2009

Invincible Tiger: The Legend of Han Tao

Film 1:

Film 2:

Vad har vi här då? Ett spel som redan finns på XBox Live och som snart finns på Playstation Network. Jag vet inte varför, men jag tycker det ser riktigt skojigt ut. Ett skönt 2D-upplägg med goa 3D-miljöer och en hel del ass kicking. Kanske påminner det om min gamla favorit Crash Commando? Med skillnaden att man får göra roundhouse kicks och känna sig som Chuck Norris. Stort plus.

Ett annat plus, för nördar, med det här spelet är att det är det första spelet som släpps för stereoskopisk 3D. För att det ska funka måste man ha en rätt ny TV som fixar 120 bilder i sekunden. Sen tror jag att man måste ha ett par brillor också.

Från forumet på Joystiq:
"Depending on what brand of TV you have, you'll need different kinds of 3D glasses. The current Samsung DLP's that support 3D require powered 3D glasses that cost around $100 each, while the new Sony LCD's will work with the same type of stereoscopic 3D glasses you get from the movie theater these days (or about $5 each)."

Ok, får se om jag hinner tjacka en sån innan spelet kommer.

Inga recensioner än vad jag vet. Inte ens på Meta Critic.

Inga kommentarer: